Ons avontuur!

7 juni 2017 - Nederland, Nederland

Bon dia allemaal :)

Daar zitten we dan! Glenn en ik, samen op een terrasje te fantaseren over hoe fijn het zou zijn als je gewoon ALTIJD op vakantie zou zijn. Of gewoon heeeel erg lang. Een jaar ofzo. Dat wil je toch?! Zullen we een jaar met een boot langs de kusten van Europa varen? Dat was na wat rekenwerk toch een beetje teveel (lees: te duur) van het goede. En een jaar met een camper door Europa of amerika of Canada? Na daar nog even over door te praten kwamen we erachter dat met 2 kleine kids 24/7 in zo'n kleine ruimte misschien toch niet helemaal als vakantie voelde ;-). Oke dan gaan we een jaar in Spanje wonen! Helemaal enthousiast fantaseren we nog even verder. Alleen zo jammer dat we geen spaans spreken.. En dat het daar niet altijd lekker weer is. Waar worden we dan blij van? Een super groot huis met zwembad, waar ze gewoon nederlands praten, waar het kindvriendelijk is en we elke dag kunnen zwemmen, dus waar het ALTIJD lekker weer is. Ja dat klinkt goed (als je je niks verbeeld ben je niks niet waar haha). 'S avonds op de bank fantaseren we nog even lekker verder. Weet je welk eiland dit allemaal zou hebben? Curacao! We kijken wat huizen op internet en plaatjes van Dushi Korsou en gaan met een lekker gevoel naar bed. Wat is fantaseren toch heerlijk en wat kunnen wij dat toch goed.

De dagen erna merken we dat het idee van een laaange vakantie ons toch niet helemaal los laat.. Waarom doen we dat eigenlijk niet gewoon? Duke en Jordan hoeven nog niet naar school, we hebben ons huis goed verkocht dus financieel is het ook haalbaar,we hebben nog geen nieuw huis op het oog.. WE DOEN HET!

En zo begon ons avontuur een paar weken geleden. Nu, aardig wat geregel verder, zijn de tickets geboekt en vertrekken wij 10 September a.s. naar het altijd zonnige CURACAO! Samen met oma Yvon, want die wilt natuurlijk wel even zien waar we zitten en ons even helpen de 1e dagen als wij een auto gaan kopen en het eiland gaan verkennen. En zo'n vakantie op curacao is  altijd lekker toch? Opa sjon komt na een paar dagen ook lekker daarheen en samen blijven zij dan nog 2 weken. Gisteren hebben wij van onze makelaar op curacao een huis toegestuurd gekregen die perfect in onze caribische droom past (incl. prive zwembad en extra slaapkamer voor gasten) dus hopelijk kunnen we "huis vinden" binnenkort ook van ons lijste schrappen. Zodra dit zeker is volgen er foto's.

Omdat ik dit zelf allemaal graag wil opschrijven en bewaren voor later, en het voor jullie misschien leuk is om zo wat mee te krijgen van ons avontuur daar, ga ik deze (reis)blog bij houden.

Ayo!

Liefs van ons